bästavän

Det finns många i mitt liv jag kan sätta mig och skriva om.
Men just den här personen är någon underbar. Hon får mig skratta, hon får mig le,
hon får mig andas och hon får mig att se. Se den väg jag ska ta. Hon får mig inse att livet är värt att leva, även då det känns som värst. Hon är den personen alla vill ha. Tro mig, hon är inte vem som helst.  Det finns väldigt få som hon.
Jag är verkligen världens lyckligaste tjej som har dig Ida. Jag menar det med hela mitt hjärta. Allt kommer från hjärtat.

Det finns de gånger vi bråkat, de gånger vi tjaffsat om helt onödiga saker. Men det är "nyttigt" i ett vänskap.
Och vi löser alltid bråken sen, oavsett hur lång tid det tar. Förutom de så har vi ALLTID kul tillsammans. Du är den jag skrattar mest med, och du är den som får mig att skratta mest. Du är den jag delar saker med, mina dåliga saker och mina bra.
Vissa folk säger "jag skulle kunna" göra det för dig. Men jag vet, att jag redan gör allt för dig. Jag ska göra allt för dig, jag vill göra allt för dig. Vad som än händer finns jag alltid där, har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Jag ska hoppa genom eld för dig, jag ska springa på spikar för dig, jag ska ställa mig längst upp på världens högsta berg och kolla ut över världen även fast jag är höjdrädd, jag ska leta efter dig i mörkret fast jag är så mörkrädd, jag kan bli misshandlad för dig, jag kan råna en bank eller bomba ner ett shopping center för dig. Jag kan tillomed smita in i en såndär "hollywood gala" med röda mattan och allt och sno mikrofonen från en känd för att säga att jag älskar dig min bästavän i tv:n så hela världen ser. Ja, jag dör helt enkelt för dig.
Och bortom allt det här så finns det hundra- miljoner- tiotusentals mera saker att både säga och skriva om dig.
Jag kan inte få ner i text allt jag tycker om dig. Jag kan inte uttrycka mig i ord allt jag tycker om dig. Och jag kan inte beskriva dig med bara 1 ord. Att beskriva dig skulle ta en evighet, det skulle ta föralltid !
Därför tänker jag sluta här och vänta tills den dagen jag kommer skriva i ord och i känslor, hundratals papper till miljontals, dag ut och dag in om vilken underbart fin och fantastisk person du är.

Ida'Lundsten






Kommentarer
Postat av: Josefin

fäen, de går inte att kolla på klippet :(

2009-06-04 @ 20:22:34
URL: http://onecolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0